Als VLOK-lid kan je altijd bij ons aankloppen voor juridisch advies in te winnen. We kunnen je tips geven over welke stappen te ondernemen als bijvoorbeeld een consument niet betaalt. Is dat niet voldoende? Dan kan je ook via onze partner DAS advocaten of juridische adviseurs inschakelen voor hulp bij incasso en rechtsbijstand. Niet alleen advies dus, maar ook daadwerkelijke professionele incasso 0f juridische bijstand.

De DAS-incassodienst kan je inschakelen als een klant niet wil betalen. Het maakt hier niet uit of de klant een particulier (consument) is of een zakelijke opdrachtgever.

Is een klant niet tevreden over de geleverde dienst of is die het niet eens met de in rekening gebrachte prijs? Dan biedt de VLOK hulp om te proberen via bemiddeling een oplossing te bereiken waar beide partijen zich in kunnen vinden.

Mocht dat niet lukken en de klant is een consument, dan kan het team van DAS-Rechtsbijstand ingeschakeld worden om je verder te helpen.

Een adviseur  van DAS zal in dit laatste geval dan ook nog een laatste poging doen om er samen uit te komen. De ervaring wijst namelijk uit, dat dit voor alle partijen altijd de goedkoopste oplossing betekent. En een oplossing waar je het beste gevoel aan overhoudt, omdat je daarbij zelf de regie hebt kunnen houden over wat je met elkaar afspreekt.

Maar wanneer dat niet lukt, zal het geschil bij de Geschillencommissie Klussenbedrijven terecht komen (of eventueel bij de rechter). Als VLOK-lid heb je dan het team van DAS Rechtsbijstand om je te ondersteunen bij de verdere procedure.

Hulp nodig?

Klik dan naar het VLOK-ledenportaal om met DAS contact op te nemen

terug

Delen: